پرسپولیس عصر روز گذشته وداع تلخی با لیگ قهرمانان آسیا داشت.

فوتبال

شاگردان علی دایی در ورزشگاه آزادی موفق به شکست الاتحاد، صدرنشین گروه شدند ولی دقایقی بعد از پایان بازی، شیرینی حاصل از این برد به یکباره برای سرخ‌پوشان، تلخکامی آورد و پیروزی بنیادکار مقابل الوحده امارات حذف پرسپولیس را رقم زد. پرسپولیس با این نخستین برد آسیایی‌اش 5 امتیازی شد و بنیادکار هم به امتیاز 8 رسید، حالا اگر پرسپولیس در آخرین بازی هم موفق به شکست الوحده شود و بنیادکار هم به الاتحاد ببازد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد؛ چرا که بنیادکار در 2 بازی مستقیم مقابل پرسپولیس یک برد و یک تساوی به‌دست آورده و صعودش قطعی شده است. حالا الاتحاد 10امتیازی و بنیادکار باید برای صدرنشینی بجنگند و پرسپولیس هم حذف شد تا یک ناکامی دیگر به پرونده مربیگری دایی اضافه شود.

دو گل متوالی

پرسپولیس بازی را با شیوه‌ای تهاجمی آغاز کرد و در دقایق 14 و 16 ‌ دو بار پیاپی به گل رسید. ابتدا حمید علی عسگری در عمق دفاع الاتحاد از اشتباه مدافعان حریف استفاده کرده و گل اول را به‌ثمر رساند و 2 دقیقه بعد پاس زمینی علی عسگری در محوطه شش قدم به اشپیتیم آرفی رسید و این بازیکن که بر خلاف همیشه در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، دروازه الاتحاد را برای بار دوم باز کرد.
بعد از 2 گل پرسپولیس، بازیکنان الاتحاد بلافاصله یکی از گل‌ها را جبران کردند. در دقیقه 19 تیم عربستانی در سمت راست صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و محمد راشد روی یک سانتر دیدنی ‌ توانست دروازه علیرضا حقیقی را باز کند. بعد از این گل فشار حملات الاتحاد باز هم ادامه پیدا کرد ولی بعد از گذشت چند دقیقه شرایط تغییر کرد و بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت. پرسپولیس بیشتر سعی در حفظ نتیجه داشت و نیمه اول را با برتری2 بر یک به رختکن رفت.

درخشش علی عسگر

انتظار می‌رفت الاتحاد در نیمه‌دوم، بازی تهاجمی‌تری را به نمایش بگذارد ولی چنین شرایطی در بازی حاکم نبود. از طرفی پرسپولیس هم سعی در اداره بازی و انجام بازی با حوصله ‌ داشت و همین موضوع، نظم خاصی را به‌ پرسپولیس بخشیده بود. نکته قابل توجه در سبک بازی پرسپولیس، کم شدن اشتباهات در پاس دادن بود و شاگردان علی دایی در چنین شرایطی در دقیقه 69 به گل سوم رسیدند. ‌پاس عرضی هادی نوروزی از سمت راست در محوطه جریمه به علی عسگری رسید و این بازیکن گل دوم خودش را هم به ثمر رساند تا ستاره تیمش لقب بگیرد. البته این پایان کار نبود و الاتحاد در دقیقه 94 توسط سکوبرت مدافع پرسپولیس به گل رسید تا بازی با نتیجه 2-3 به پایان برسد. این یکی از تلخ‌ترین بردهای پرسپولیس در سال‌های اخیر بود؛ چرا که دقایقی بعد از بازی، خبر رسید که بنیادکار موفق به شکست الوحده امارات شد و این نتیجه حذف پرسپولیس را به همراه داشت.

آیا منظور دایی، استیلی است؟

حمید استیلی چند روزی است که از دسترس خبرنگاران خارج شده و اکثر تماس‌های تلفنی را بی‌پاسخ می‌گذارد.این در حالی است که در هفته‌های اخیر شایعات مختلفی در مورد حضور او در پرسپولیس شنیده می‌شود و می‌گویند باشگاه با این مربی به توافق رسیده تا‌ فصل آینده جایگزین علی دایی شود. در این میان دایی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با الاتحاد، باز هم لب به شکوه گشود و این بار از فردی حرف زد که ‌ به‌عنوان مربی فصل آینده پرسپولیس مشغول صحبت و مذاکره با بازیکنان لیگ برتری است.

در نخستین گمانه‌زنی‌ها نام استیلی به‌عنوان مخاطب حرف‌های تازه دایی مطرح شده، چرا که رسانه‌ها فقط از استیلی به‌عنوان گزینه پرسپولیس نام برده‌اند. استیلی نزدیک‌ترین مربی به مدیریت باشگاه است و محتمل است که فصل آینده سرمربی پرسپولیس باشد. البته اینکه آیا استیلی شخصا به بازیکنان زنگ زده است، یک موضوع مبهم است و نمی‌توان آن را ثابت کرد.با این وصف ممکن است آنچه دایی به زبان آورده، مبتنی بر شایعات باشد و این در حالی است که حتی اوضاع مدیریتی پرسپولیس هم برای فصل آینده مشخص نشده است. 3سال پیش هم خیلی‌ها استیلی را به‌عنوان سرمربی پرسپولیس معرفی کردند ولی در آخرین لحظات مدیریت باشگاه تصمیم گرفت که افشین قطبی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کند.

کد خبر 134165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز